انواع عفونت های پریودنتال

حدود ۵۰ درصد از بزرگسالان آمریکایی مبتلا به بیماری پریودنتال هستند و اگر شما مبتلا به بیماری خفیف لثه مانند التهاب لثه باشید، این تعداد می تواند تا ۹۰ درصد برسد. طبق نوشته از سایت دکتر پیام توکلی دندانپزشک متخصص اصفهان  التهاب لثه، اولین مرحله عفونت بافت نرم دهان است که اگر در اسرع وقت درمان نشود ممکن است بدتر شده و به پریودنتیت منجر شود.

التهاب لثه

التهاب لثه زمانی اتفاق می افتد که بیوفیلم معروف به “پلاک” در امتداد خط لثه نشسته و بافت نرم اطراف را آلوده کرده و منجر به علائمی مانند لثه های حساس و متورم شود. پلاک از مجموعه ای از باکتری ها، غذای باقی مانده و محصولات زائد در یک معجون کثیف ترکیب شده است. وجود پلاک می تواند باعث قرمزی، حساسیت و تورم در امتداد خط لثه و حاشیه دندان های شما شود. هنگامی که پلاک سفت می شود یا رسوب کلسیم می گیرد، به تارتار تبدیل خواهد شد.

انواع عفونت های پریودنتال

آبسه های عمیق و لثه های عقب رونده

اگر التهاب لثه شما فوراً درمان نشود، ممکن است بیماری به ساختارهای اطراف دندان شما سرایت کند. در این مرحله، لثه ها شروع به جداکردن تکیه گاه خود از دندان می کنند که در نتیجه استخوان نمایان شده و منجر به از دست رفتن استخوان می شود. هنگامی که این آبسه ها عمیق هستند، ممکن است ببینید که خط لثه شروع به عقب نشینی می کند و در نتیجه فاصله زیادی بین دندان های شما ایجاد می شود. وقتی نخ دندان می کشید یا مسواک می زنید، ممکن است با خونریزی مشکل داشته باشید.

بیماری پریودنتال

هنگامی که آبسه های عمیق شروع به ایجاد می کنند و التهاب لثه شما بدتر می شود. در حال حاضر تحت مرحله بیماری پریودنتال فعال عفونت یا وضعیت دندان خود هستید. در صورت درمان زودهنگام، می توانید از بروز عوارض پیشگیری کنید. با این حال، تا زمانی که دندان های شما در صورت عدم درمان به خودی خود از دهان خارج نشوند، بدتر می شود.

همه چیز راجع به پریودنتیک

مراحل پر کردن دندان با مواد پر کننده