بررسی مشکلات دندان پرشده

یکی از رایج‌ترین دلایلی که ممکن است بعد از پر کردن دندان دچار درد شوید، این است که محل خود پرکردگی دندان ممکن است خیلی زیاد باشد. در حالی که دندانپزشک در اولین بار تمام تلاش خود را می کند تا ارتفاع پرکردگی را به درستی به دست آورد، ممکن است متوجه شوید که وقتی شروع به حرکت دادن فک، صحبت کردن و جویدن می کنید، پرکردگی ممکن است کاملاً درست نباشد. در این نوشته از سایت دکتر پیام توکلی دندانپزشک متخصص اصفهان به این موضوع خواهیم پرداخت.

در مورد صاف کردن یا تغییر شکل پر کردن با دندانپزشک خود تماس بگیرید. این بسیار مهم است، زیرا اگر پرکردگی بالاتر از بقیه دندان های شما باشد، احتمال دارد ترک بخورد. اگر پس از پرکردن دندان جدید خود همچنان علائم نوع دندان درد را تجربه می کنید (مانند ضربان، درد شدید یا درد مداوم) ممکن است نشانه ای از این باشد که پوسیدگی کاملاً عمیق در پالپ دندان قرار دارد. در این صورت ممکن است نیاز به درمان دوباره باشد. اگر فکر می کنید ممکن است این مشکل باشد با دندانپزشک خود تماس بگیرید.

بررسی مشکلات دندان پرشده

درد در دندان کناری دندان پر شده

پس از پرکردن دندان، برخی از افراد ممکن است در دندان های کنار دندانی که پر شده است، درد داشته باشند. این طبیعی است و نشان نمی دهد که مشکلی در دندان شما وجود دارد. بیشتر اوقات، دندان با پرکردن جدید فقط سیگنال هایی را به دندان های کناری منتقل می کند. اما ان درد در عرض ۲ هفته باید کاهش یابد.

حساسیت بعد از پر کردن دندان

معمولاً تا سه هفته پس از پر کردن دندان، نسبت به هوا و غذای سرد یا گرم (یا نوشیدنی ها) حساس می‌شوید. همچنین ممکن است متوجه افزایش حساسیت ناشی از فشار گاز گرفتن روی پرکردگی دندان جدید شوید. به خصوص اگر پرکردن دندان برای یک حفره عمیق تر باشد. برای جلوگیری از حساس شدن دندان ها پس از پر کردن، می توانید از خمیر دندان طراحی شده برای دندان های حساس استفاده کنید. همچنین توصیه می کنیم از مصرف غذاهای خیلی گرم یا سرد پرهیز کنید. در چند هفته اول سعی کنید غذا را از طرف دیگر دهان خود بجوید. اگر حساسیت دندان بعد از دو هفته از بین نرفت، لطفا با دندانپزشک تماس بگیرید.

لبه تیز دندان پر شده

همانطور که گفته شد، ممکن است متوجه شوید که وقتی شروع به حرکت فک خود می کنید و یا زمانی که تاثیر ماده بی حسی از بین می رود، در قسمت دندان جدید احساس خوبی نداشته باشید. همچنین ممکن است متوجه شوید که حجم دندان پر شده خیلی زیاد است یا لبه های تیز وجود دارد که باید صاف شوند. برای پیگیری سریع با دندانپزشک خود تماس بگیرید تا مطمئن شوید که در اسرع وقت به آن رسیدگی می شود.

این امکان وجود دارد که در آینده با پوسیدگی دیگری مواجه شوید. اگر متوجه شدید که دندان های شما بعد از پر کردن دندان حساس هستند، می‌توانید با دندانپزشک خود در مورد گزینه های جایگزین برای پر کردن دندان صحبت کنید. واکنش هر فرد به انواع مختلف پر کردن فلزات متفاوت است. دندانپزشک همچنین می تواند از اقدامات پیشگیرانه دیگری مانند پایه، آستر یا عامل حساسیت زدا استفاده کند.

آیا اشعه ایکس دندان بی خطر است؟

مراحل پر کردن دندان با مواد پر کننده

مزایا و معایب پرکردن دندان با طلا