تاثیر بارداری روی دهان و دندان خانم ها

تاثیر بارداری روی دندان خانم ها

بارداری چگونه روی دهان و دندان خانم های حامله تاثیر میگذارد؟بارداری دوره حساسی است که میتواند تغییرات بسیار زیادی در آن به وجود بیاید. بر اثر تغییرات هورمونی طیف وسیعی از تغییرات که شامل برخی مشکلات و جوانب منفی نیز میشود در این دوره به وجود می آید. به عنوان مثال، حاملگی باعث می شود كه بعضی از خانم ها التهاب لثه و یا حتی عفونت آن را تجربه کنند. یه این وضعیت بیشتر بیماری لثه گفته میشود.

بارداری و تورم لثه ها

به دلیل تغییرات هورمونی طی دوره بارداری، بخش های مختلف بدن دچار ورم یا ادم بارداری میشود. این وضعیت میتواند باعث شکل گیری پدیده جالب و موقتی به نام تومورهای باردرای شوند. البته نگران نباشید این تومورها، بدخیم که هیچ، حتی خوشخیم هم نیستند و خیلی زود از بین میروند. در این پدیده فضای بین دندان های شما دچار تورم میشود. به عبارتی لثه شما کمی متورم شده که در نتیجه آن میتواند دچار التهاب نیز شود.

بازگشت تغییرات بعد از بارداری

این تغییرات هورمونی در دوران بارداری همچنین می توانند دندانها را شل کنند . البته این بدان معنا نیست که دندانهای شما در معرض خطر ریزش قرار دارند. و همه آن ها ممکن است بی افتند. پس از زایمان و به دنیا آمدن نوزاد، دندانهای شما باید مثل قبل از حاملگی در جای خود محکم شوند و دیگر لق نباشند.

جهت مشاهده صفحه اینستاگرام دکتر پیام توکلی دندانپزشک متخصص اصفهان کلیک کنید.

دلایل ایجاد آبسه دندان چیست؟

پیشگیری و درمان آبسه دندان

7 روش‌ برای تقویت مینای دندان